När du skapar ett konto hos nunames, eller uppdaterar
mailadressen som är registrerad för ditt konto, är det nödvändigt att ta hänsyn till följande riktlinjer:
Vilken mailadress bör jag använda?
Använd inte en mailadress som drivs av din domän. Till exempel, om du registrerar domännamnet
din-doman.nu och registrerar din mailadress som lars@din-doman.nu,
så har vi inga möjligheter att kontakta dig om det skulle bli några problem med domänen din-doman.nu.
Detta kan hända om registreringen inte är fullbordad,
om domänens registreringsperiod går ut eller om domänen inte är korrekt konfigurerad.
Varför har jag slutat få meddelanden om min domän?
Vänligen kontrollera regelbundet på nunames.nu och förvissa dig om att din mailadress för ditt konto
fortfarande fungerar. Många kunder tappar sitt domännamn bara för att mailadressen inte längre är aktuell,
och därför inte får meddelanden om förnyelse eller viktiga tekniska förändringar av domänen. Vänligen
förvissa dig om att du väljer en mailadress som du vet att du kommer behålla under lång tid, och kontrollera
regelbundet att din kontaktinformation är aktuell.
Om du inte är säker på vilken mailadress du har för ditt konto, vänligen kontakta oss för att få hjälp.
Se till att vi får korrekt kontaktinformation och vilka domännamnen är.
Varför har jag annars slutat få meddelanden?
Många leverantörer av mail har definierat våra meddelanden om förnyelse av domännamn som spam. Vänligen
försäkra dig om att mailadresserna
support@securemail.nunames.nu och support@nunames.nu är vit listade av din mail leverantör och i
ditt mail program.